Een spookdorp zoals Waterdorp in België...

View previous topic View next topic Go down

Een spookdorp zoals Waterdorp in België...

Post by Delphine Cl on Mon Oct 31, 2016 11:00 am

Hallo iedereen!

Vandaag is het Halloween. Het boek ‘Wolken boven Waterdorp’ deed me een beetje denken aan Halloween. Het dorp waar het verhaal zich afspeelt lijkt griezelig. De meeste huizen staan al jaren leeg, de ruiten zijn ingebroken en er is overal graffiti. Er lopen ook vreemde snuiters rond, zoals de Doodskoppen en de Krakers.

Het dorp dat in het verhaal beschreven staat, doet me een beetje denken aan de stad ‘Doel’. Het is een verlaten stad die bij de haven van Antwerpen ligt. Doordat er plannen waren om de haven van Antwerpen uit te breiden, zou het dorp volledig verdwijnen. Niet handig dus als je daar woont. Vele mensen verhuisden, maar er zijn ook mensen die niet uit het dorp wilden vertrekken. Vaak zijn het oudere mensen die al hun hele leven in het dorp woonden en daar dus blijven wonen.

Via deze link zie je een paar foto’s van deze stad, je zal snel merken dat het dorp uniek is en een speciaal gevoel opwerkt.

http://annelieshulshof.nl/doel-het-polderdorpje-in-belgie-dat-veranderde-in-een-spookstad/

De graffiti op de huizen is bedoeld als kunst zodat men de huizen niet zou afbreken. Tegenwoordig is er in de stad ook veel sprake van vandalisme. Mensen/jongeren vernielen de straat, vaak uit verveling.

Enkele vragen:
-       Welk gevoel heb je als je naar de foto’s van het verlaten dorp kijkt?
- Hoe zouden jullie het vinden om in zo’n dorp te wonen?
- Wat vinden jullie van de graffiti op de huizen? Wanneer zou het vandalisme zijn? Wanneer vind je het eerder kunst?

Ik wens jullie een fijne herfstvakantie toe!

Groetjes

Delphine Cl

View user profile

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top